Escaping the city - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Zaida Amorij - WaarBenJij.nu Escaping the city - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Zaida Amorij - WaarBenJij.nu

Escaping the city

Blijf op de hoogte en volg Zaida

07 November 2015 | Australië, Melbourne

Mijn tijd in Sydney zit er voorlopig op en ik zoek morgen de andere kant van Australië op; ik ga wwoof'en op een organische boerderij, een uur buiten Melbourne. De timing is perfect, want zelfs in Nederland zijn de stormachtige wolken boven Sydney op het nieuws te zien!

De afgelopen dagen heeft het constant afwisselend gedruppeld, gemiezerd en geregend. Het perfecte weer om de leukste musea en mooiste kunstcollecties van Sydney te bekijken.
Allereerst heb ik een bezoek gebracht aan het Australian Museum, voor biologie-liefhebbers zeker een aanrader! De mooiste dieren en insecten zijn daar te zien.
Nummer twee op het programma was de 'Sculptures by the Sea' tentoonstelling. Niet helemaal waterproof, maar wel de moeite waard, zelfs met regen! In een wandeling van Bondi naar Tamarama Beach, kun je de kunstwerken van 100 verschillende kunstenaars bezichtigen. Natuurlijk vond ik het niet allemaal even mooi, maar in combinatie met het geweldige uitzicht is het echt een hele mooie wandeling. En, ook belangrijk, gratis!
Op de derde dag regen wederom een gratis kunstcollectie, maar deze keer binnen. De Art Collection of NSW heeft een verzameling schilderijen van over de hele wereld. Van aborigional-schilders tot Van Gogh, alles is er te zien. De collectie 'meesters' heb ik helaas gemist vanwege een entreeprijs van 22 dollar, maar zelfs zonder dat deel was de collectie geweldig.

Hoewel het dus niet het weer is waarvoor ik de halve wereld over gereisd ben, is Sydney ook met regen erg leuk en zijn er zat dingen te doen!

Met, sinds gister, mijn RSA diploma op zak, mag ik nu officieel in de horeca werken, dus dat staat hierna op mijn lijstje. Maar eerst vertrek ik morgenmiddag naar Danny's Farm. Daar blijf ik een week werken en in ruil daarvoor krijg ik onderdak, eten en... wifi!

Dus het zal niet lang duren voordat ik weer een blog post :)


  • 07 November 2015 - 15:33

    Chris Klop:

    Hoi Zaida, Je bent goed cultureel bezig, ik ben trots op je. Veel plezier op de boerderij, ben benieuwd hoe dat is. Groetjes, Chr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zaida

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 4272

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2015 - 20 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: