Begin: backpacks en Bondi - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zaida Amorij - WaarBenJij.nu Begin: backpacks en Bondi - Reisverslag uit Sydney, Australië van Zaida Amorij - WaarBenJij.nu

Begin: backpacks en Bondi

Blijf op de hoogte en volg Zaida

24 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Op mijn vierde dag hier in Sydney heb ik eindelijk tijd om een nieuwe blog te schrijven. Woensdagnacht ben ik aangekomen op het zwaar bewaakte Sydney Airport. Na een vlucht van twintig uur met een overstap ik Hong Kong, verscheen de enorme stad in mijn vliegtuigraampje.

Ik heb gelijk mijn eerste hostel-ervaring gehad: enorm veel nationaliteiten in één gebouw en alles en iedereen is nieuw. Hoewel ik nauwelijks last had van een jetlag, is alles toch erg vermoeiend en veel tegelijk. Maar natuurlijk ook superleuk en spannend!

De afgelopen dagen heb ik de stad een beetje verkend en als een echte toerist ben ik langs geweest bij het Opera House, de Harbour Bridge en natuurlijk Bondi Beach. Het is enorm indrukwekkend om dingen waar je al drie jaar van droomde eindelijk in het echt te zien! Alles is nog groter en vooral heel erg veel schoner dan het op alle foto's al lijkt. Ik verbaas me er nog steeds over dat zo'n enorme stad met miljoenen inwoners, zo ontzettend schoon kan zijn.

Hoewel Sydney prachtig is, is het niet een stad om lang te blijven. Het is ontzettend duur en, zoals de Australiërs zeggen, geen deel van Australië. Er zijn hier zo veel Aziaten en backpackers dat de echte Australiërs hier moeilijk te vinden zijn.

Volgende week staat er een surfkamp op het programma. Vijf dagen lang met honderd backpackers leren surfen, ik heb er zin in! Concrete plannen voor daarna heb ik nog niet, maar ik heb nog 'n week om dat te bedenken.

Mijn eerste foto's ga ik zo uploaden, die zullen te vinden zijn in het foto album.

Mijn volgende blog verschijnt wanneer ik weer wifi heb!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zaida

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 4242

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2015 - 20 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: